Zawiązanie Spółki Mex Polska S.A. miało na celu konsolidację działalności restauracyjnej prowadzonej dotychczas pod wspólną marką „The Mexican”, w kilku lokalizacjach na terenie Polski. Założycielami i pomysłodawcami pierwszej restauracji, a potem również koncepcji gastronomicznej The Mexican byli Andrzej Domżał, oraz Joanna i Paweł Kowalewscy.

Idea stworzenia sieci restauracji narodziła się w 2007 roku wraz z pomysłem na utworzenie holdingu. Od momentu zawiązania „MEX POLSKA” S.A. jasnym celem i dążeniem osób nią zarządzających było stworzenie grupy kapitałowej, która – sama nie prowadząc działalności operacyjnej – poprzez zapewnienie udziałów w spółkach zależnych, czuwałaby nad spójnością i jednolitością w zakresie prowadzonej działalności gastronomicznej oraz zarządzałaby grupą. Idea ta uformowała się ostatecznie w roku 2008, kiedy to przystąpiono do wykupywania udziałów spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, prowadzących poszczególne restauracje.

Pierwsza transakcja miała miejsce dnia 27 marca 2008 roku ”Mex Polska” S.A. nabyła 100% udziałów w Villa sp. z o.o. W kolejnych latach miał miejsce dynamiczny rozwój Grupy.

W chwili obecnej w  skład Grupy Kapitałowej, oprócz Mex Polska S.A. wchodzi 29 spółek, w tym 14 z nich to jednostki zależne, 6 jest objętych kontrolą w oparciu o umowę franczyzy i 9, to podmioty powiązane (powiązania osobowe).

mex_logo